lalaalalaaala...SAYA SUKA TULIS MACAM-MACAM KAT CNIE :)

HIDUP INI CUKUP INDAH BILA KITA PANDAI MENCORAKKANNYA DENGAN WARNA-WARNA PELANGI YANG BERWARNA-WARNI :)































Ahad, 9 Januari 2011

BELAJAR BENDA BARU :)

huhuhu..."mida , bngon2...da kul 6.30...bkn kew ko ad program pg nie"...tue laa keje roomate aku...kejutkn aku pg2...arie nie aku ad program insaniah...ceramah jew...ad 2 slot...smpai kul 1 jew...haha..nsib baek xsmpai ptg...aku agk bgos laa arie nie coz aku xtdow tyme ceramah td..mybe sbb pnceramah yg agak bez...ada ar gak cket perisian yg aku dpt..huhuhu...nk share cket..SHARING IS CARING... :D

huhu...cter pasal makanan...slame nie aku maen bantai jew semua..xkisah da asalkn kenyang..ptot laa orang zaman sekarang cepat dapat penyakit, KENCING MANIS , DARAH TINGGI n macam2 ag coz cara pemakan kita salah..

DIET NABI ( Rasulullah S.A.W )


:: Rasulullah S.A.W xpernah mengalami sakit perut sepanjang hayatnya kerana Rasulullah sangat menjaga cara pemakanannye ::

1. JANGAN makan susu bersama daging
2. JANGAN makan ikan bersama susu
3. JANGAN makan ayam bersama susu
4. JANGAN makan ikan bersama telur
5. JANGAN makan susu bersama cuka
6. JANGAN makan buah selepas makan , mknanye makan buah 2 sebelum kita makan
7. MINUM air masak setiap pagi


huhu..ada bnyk ag tp nie jew yang sempat aku salin..sedikit pengetahuan untuk dikongsi bersama :)


Lagi satu , kita kn ske sangat makan bersulamkn air..nasi sesuap , pahtue minum air , pastue suap blik..hehe..kdg2 2 air yg abis dlu...betul kn?
huhu..kt sini aku nk share laa pew yg aku dapat td , sape2 yg ada tabiat macam tue akan mudah dapat SAKIT JANTUNG..




DIET ??
failed !! haha


Bese laa kn , kebanyakkan perempuan zaman sekarang nk jaga badan , xnk gemuk so dorg DIET laa kn tp
penceramah tadi ckp JANGAN TINGGAL MAKAN MALAM coz law kita amalkn tinggal makan malam kita akan cepat nampak TUA dan KOLESTROL makin bertambah...haha..so , renung-renungkn laa :D


Secebis informasi dari saya :)





2 ulasan: